כרית זה כל הסיפור

מעצבת הפנים איילת עפגין עם טיפים בנושא: איך בוחרים כריות? רמז קטן: הסוד להרמוניה הוא מינון...

 

הגשם הנפלא ששטף את מדינתנו הקטנה, הגיע אלינו בהוד והדר. שטף נפלא וחגיגה עצומה של שפע. כמה אושר. עושה לי חשק להתכרבל על הספה שלי בין הכריות והכירבוליות. אני -  שאוהבת סיפורים ועיצובים, מיד מפליגה בדמיוני לספה גדולה ,מלאה בכריות, בחום והמון אהבה.

תחשבו רגע על הכרית. היא יפה, נוחה, תומכת, זולה ,קטנה ובעצם היא תוספת ענקית ועצומה המעניקה טוויסט ומשדרגת כל חלל.

אז איך בוחרים כריות?

תשאלו את עצמכם, מה הייתם רוצים בתוך החלל שלכם? באופן אישי, אני רוכשת המון "ריספקט" לסיפור של הבית ולדייריו. תישארו אותנטיים ותהיו נאמנים לעצמכם ואל תתפתו לאופנות מתחלפות. בחרו את סגנון העיצוב שישרה בכם את התחושה הנעימה ביותר, זה יביא אתכם להרגיש כמהים לחזור הביתה.

בחלל שלנו קיימים גוונים שעלינו לשים את הדעת כאשר אנו בוחרים כריות. כל אלמנט שקיים בחלל משפיע על ההרמוניה בחלל. החל מריצוף, דלתות, גוון קירות ועוד. בחרו מוטיב הקיים בבית כמו תמונה, טפט  עשו שימוש בחומרים וגוונים החוזרים בפרטי הריהוט בחלל וכך תוכלו להשלים בעזרת הכריות את המראה הכללי וליצור הרמוניה מפתיעה המשתלבת עם פרטי הריהוט וגווני החלל.

טיפ קטן ממני, בעת קניית הכריות, אל תתביישו לקחת את הפריט או דוגמת גוון הצבע אתכם לחנות, צרו קומפוזיציה של כריות לצד הפריט מהבית, ואם זה נכון, אני מבטיחה לכם שאתם תדעו ותרגישו זאת. אל תסתמכו על הזיכרון שלכם מהבית.

תתחדשו וגלו את הפרטים הקטנים. היופי בכריות שהן מעשירות כל חלל ומרוממות את מצב הרוח. ניתן למצוא בשווקים מבחר גדול של כריות מאריגים שונים, צורות וגדלים שונים. רגע לפני שאתם רוכשים כריות אפשר להשתולל קצת ולהעז אך כדאי שתיצמדו למספר כללים.

בגדול אני לא אוהבת סטים, אך אם אתם מהאנשים הקלאסים שאוהבים גוונים מונוכרומטים, אני ממליצה לשבור את הקלאסיקה ולשלב כרית שובבה עם דמות, טקסטורה אחרת, אריג מפשתן לצד קטיפה או צמר. זו דרך נפלאה ליצור עומק ועניין בחלל ללא צבע. תמיד אפשר להחליף, לשנות ולגוון,  זה מגניב ונותן תחושה של התחדשות.

למי שתוהה מה אני אוהבת? אז אני מעדיפה צבעים בחלל, זה עושה לי טוב ומשמח לי את הלב והנשמה. אני ממליצה לבחור צבעים משלימים זה מול זה (אדום מול ירוק, צהוב מול סגול, וכתום מול כחול), ולא בהכרח בגוון המוחלט שלהם. צבעים משלימים מדגישים זה את זה ואינם מתחרים ביניהם. גם עין לא מקצועית יכולה לזהות חוסר הרמוניה היוצרת תחושה של דיסהרמוניה ויזואלית.

עשו שימוש בהדפסים, כל דוגמה שתבחרו באם היא מנוקדת, גיאומטרית, משובצת או פרחונית ,תיצרו מקצב אחיד וכך תכניסו צבעים לחלל מבלי ליצור עומס. שלבו אותן ללא חשש על הספה, ספסל או על הכורסה.

אני תמיד נהנית לראות תערובת אקלקטית של שלל כריות, כך כשכל כרית מדגישה את הכרית שלצידה. אם לא בא לכם להיות בול כמו כולם ותרצו בדים קלאסים עם טוויסט, ניתן לתפור כריות בהזמנה אישית וכך תוכלו ליצור לכם קו עיצובי ייחודי משלכם. זו דרך מושלמת להפוך כל חלל משעמם לשיקי ומעניין.

טיפ קטן ממני, כמו בכל דבר, הסוד להרמוניה הוא מינון.

אל תגזימו בכריות על מנת לא ליצור עומס ויזואלי ומסורבל תרתי משמע.

אין כמו להגיע אל הבית, מקום המפלט שלנו, מטרדות היומיום למרחב המאפשר לנו מנוחה ושלווה. בסוף היום אל הבית נרצה לחזור ולהרגיש  שלווה, כי אין כמו "להרגיש הכי בבית בעולם".

 

צילום מאיה חבקין

צילום: מאיה חבקין

צילום מאיה חבקין

צילום: מאיה חבקין


צילום מאיה חבקין

צילום: מאיה חבקין